1 Mayıs 2014 Perşembe

Uyuz hastalığı nasıl tedavi edilir?

UYUZ HASTALIĞI

Uyuz hastalığı halk arasında gidişik olarak bilinir, pislikten olduğu inancına rağmen deri altında üreyen mikroskopla üreyen böcekler yüzünden insana büyük bir rahatsızlık verir. Vücudün her yerine yatılır fakat yoğun olarak popo çevresi diz arkası kısmında kaşıntı yapar diğer kaşıntılardan farkı ise yüz, avuç içi ve ayak altlarında kaşıntı yapmamasıdır. Uyuzun insandan veya hayvandan bulaşabilir insandan insana bulaşan uyuzlar çok daha zor tedavi olur ayrıca tedavi sürecinde çevremizde kullandığımız giysilerimiz , mobilyalar , yataklar ilaçlanmaz veya yıkanmaz ise tedavi olumlu bir sonuç vermez. Uyuz tedavi edildiğinde bile 2 hafta kadar kaşındırmaya devam eder sebebi deri altında kalan böceklerdir deri yenilenene kadar iyileşmez.

Uyuz böceği

Uyuz böceğinin dişisi insanı hasta eden böcektir, Erkeğin döllemesi için deri altında tüneller açarak yumurtalarını bırakır Erkek böcek ise bu tünellerde gezerek yumurtaları döller. Erkek uyuz böceğinin büyüklüğü 2-3mm'yi bulur. Rengi deriye uyum sağlamak için kirli sarıdır, 8 bacağı vardır ve yassıdır. Uyuz böceği tedavi edilmez ise hayatınız boyunca üzerinizde yaşama potansiyeli olan bir böcektir. Uyuz böceği şiddetli kaşıntısı yüzünden intihar eden insanlar olduğu söylenmektedir. Hayat kalitesi standardına çok kötü etkisi olan bir böcektir. 


Uyuz nasıl bulaşır


Uyuz hastalığı çok bulaşıcı ve salgın halinde olan bir hastalıktır. İnsandan insana el sıkışması ile bulaşır bir evde beraber yaşayan insanlar birbirlerine kolaylıkla bu hastalığı bulaştırır. El sıkışma, sarılma birlikte uyuma, dans etme, ortak kıyafetler kullanılması, ortak banyo havlusu ve özellikle aynı yatağın paylaşılması uyuz bulaşma riskini arttırır. Toplu alanlarda otobüslerde otel odalarında uyuz oldukça fazla görülür.


Uyuz hastalığının belirtileri


Çok kolay teşhis edilen hastalıklar olmalarına rağmen bazı doktorlar benzer belirtiler yüzünden hastalığı ürtiker veya egzama ile karıştırırlar bu yüzden hastalık belirtilerine kendimiz dikkat etmemiz teşhisi kolaylaştırabilir. Uyuz hastalığında şu belirtiler görülür



- En net belirti dayanılmaz kaşıntılardır fakat burada ayırıcı unsur geceleri uyuduğunuz zaman yorgandan bacaklarınızı yiyen böcek hissidir. Sabah uyandığınızda kaşıntılarınız çok artar.

- Hareketsiz durduğunuz anlarda örneğin koltukta uzun süre oturduğunuzda artan kaşıntı

- Vücudunuzda tünel yolu gibi kızarıklıklar olması ancak bunların kısa bir sürede kaybolması

- Kırmızı kabarcıklar görülebilir ancak sayıları azdır. Deri döküntüsü bazı hastalarda olmaz bazılarında olur.

- Kaşıntıya sıcak su tutulduğunda çok büyük bir keyif alınır tek başına bu bile uyuzun göstergesi olabilir.

-Vücüdün her yeri kaşınmasına rağmen yüz kaşınmaz veya en ileri aşamalara kadar kaşınmaz tabi ki bağışıklığınız çok düşük değil ise. Bebeklerde bu durumun tersi gözükür.

Uyuz nasıl tedavi edilir

Uyuz tedavisi kolay ancak hastalığın ilk safasında müdahale edilmediği taktirde uzun sayılabilecek bir tedavi sürecine sahiptir. Hap gibi ilaçlar uyuz tedavisine yardımcı olmaz, Antihistaminik türü haplar sadece kaşıntıyı hissetmeyi önleyen ilaçlardır hastalığa sebep olan böcekler vücudunuzda dolaşmaya devam eder. Uyuz vücuda krem veya ilaç sürülmesi ile geçen bir hastalıktır halkımız hap yolu ile iyileşmeyi tercih edilmeyi tercih etse de bu tip hastalıkta bu bir tedavi yöntemi değildir.
Uyuz kremlerini kullanmadan önce vücudün temiz olmasına dikkat edilmelidir ancak ıslak vücuda da krem sürülmemelidir. Bu tür kremler genelde yatmadan önce sürülür en az 16 saat vücutta kalmasına dikkat edilir ve daha sonra yıkanılır. Bazı kremler zararlı olduğu için sadece haftada bir tekrar sürülmesi gerekmektedir, Kendi tecrübelerime göre piyasadaki en etkili ürün Metrin kremdir. Kwella ürününden başarı sağlayamadım. Tedavi aralarında metrin şampuan'ı tüm vücudunuza her gün sürebilirsiniz. Uyuz tedavisinde doktorunuzun önerdiği tedavi yöntemini seçmelisiniz çünkü uyuz krem ve solüsyonları bazı kişilere zararlı olabilir.
Vücuda sadece tuz sürerek tedavi olan hastalar mevcuttur bu mantıktan yola çıkılarak her gün denize girilmesi de tedavi sürecine yardımcı olur.

 

 Uyuz tedavisinde kullanılan etkin ilaçlar



METRİN (DERİ KREMİ)

METRİN(ŞAMPUAN)

NİKSEN (ŞAMPUAN)

ZALVOR(DERİ KREMİ)



Uyuzdan korunmak için neler yapmalıdır

- Uyuz hastası olan kişi ile temastan kaçınılmalıdır, ortak eşyalar kullanılmamalıdır. 

- Otel odalarında yatak çarşaflarının ve havluların yıkandığından  emin olunmalıdır , kötü otellerde kalınmamalıdır. 

- Günlük kullandığımız giysilerle kesinlikle yatağa yatılmamalıdır.



22 yorum:

Unknown dedi ki...

Ben uyuz hastasıyım ilaçlarım mi aldım ama hala kaşıniyom napamaliyim nişanlım ma da bulaştı

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

1 - 2aydır bu illeti çekiyoyrum doktura gittim bana bu metrin kremi yazdı tedavi yeni başlayacağım acaba daha önce kullananlarda etkili oldumu lütfen cevap verin

Unknown dedi ki...

1 - 2aydır bu illeti çekiyoyrum doktura gittim bana bu metrin kremi yazdı tedavi yeni başlayacağım acaba daha önce kullananlarda etkili oldumu lütfen cevap verin

kubra dedi ki...

kwellada losyonun yarım şişesini (60 ml) sürdüm gece, sabah yıkandım, tabi çarşaflar yataklar hep buharlandı yastıklar dahil. en az 10 gün hiç birşeyi ütüsüz yıkanmadan kullanmadım, 10. gün tekrar losyonun kalanını (60 ml) sürdüm, sabahına yani 8 saat sonra yıkandım, tamamen bitti. Siz de böyle yaparsanız geçer, ama yatağın başlığından tutun da aklınıza gelebilecek bütün kumaşları yüksek buharlı ütüyle buharladım, koltukları heryeri süpürdüm, bu şekilde 1 hafta içerisinde geçti, kesin tedavi olsun diye 10 gün sonra ilacı tekrar kullandım, belki gerek bile kalmamıştı.

Adsız dedi ki...

Kübra merhaba benim de kızım da oldu aynı kremi kullandık bir hafta sonra tekrar sürdük bekliyoruz bakalım inşallah geçecek dün ikinci kez sürdük

Unknown dedi ki...

Merhaba ben yaklaşık 4 aydır kasiniyorum suana kadar 6 kez doktora gittim.sadece 2 uyuzsun dedi diğer doktorlar alerji dedi..bütün alerji ilaçlarını kulandim ise yaramadı..bacaklarimda kolarimda ve göğüslerimde kaşıntı var..bunlar uyuz belirtileri değilmi.nasıl kurtulurum bilen yardımcı olursa sevinirim..doktorlardan fayda yok malesef.

Unknown dedi ki...

3aydır kaşınıyoruz ailece hiç bı ilacın faydasını görmedık lutfen iyi gelen bı ilaç ismi yazsın biri

Unknown dedi ki...

Merhaba sayfada dolanırkene yazınızı yorulları okudum ve bizdede aynı sorun var 5 aylık bebegimiz bu rahatsızlıgı kapmış ve kac doktora götürdüysek alerji dedi son götürdügümüz doktor uyuz olnuş bebeginiz dedi ve biz şok olduk kızımızın minnacık pamuk gibi teni oldu pancar gibi ve şuan tam 3 ay olacak ve hala gecmede buarada tüm ev halkıda olduk 3 aydır araştırmadıgımız doktor aktar kalmadı sonunda kükürt ve vazelin krem fayda bulduk bilgi almak isterseniz msj atarak ulaşa bilirsiniz yardımcı olmaya calışırım

Unknown dedi ki...

Vazelin ve kükürt kremı nerden aldınız ve nasıl kullandiniz

Unknown dedi ki...

Kükürt kremi ve vazelini nerden aldınız benim çocuklarımdada var losyon kullandık fakat gecmedi siz nasıl kullandınız

Unknown dedi ki...

Vazelin kükürtlü nasil aldiniz bilgi istiyorum acil

Unknown dedi ki...

1 yasindaki bebegim oldu once nerden bulastiysa 😡 dr eczanede peru balsami hazirlatti bebek iicin bize ayri krem verdi eczneye soylerseniz onlar bilir dr verdigi kagitta vazelin icine baum de peru yaziyordu eczaci baska bisey koydu mu bilmyorum insallh iyi gelir

Unknown dedi ki...

Kukurt ve vazelin kremi nasil kullandiniz bizede bulasti uyuzdan kutulamiyoruz

Unknown dedi ki...

Mertin krem veya losyonu ve mersin şampuanı bu işte faydalı ama tek başına çocuk sayılmaz,evi komple ilaclatmak,iç çamaşırları 90 derecede yıkamak renklileri en az 60 derecede yıkamak ve günlük değiştirmek, mümkünse ütülü kullanmak kullanılmayan posetlenebilir tüm elbise ayakkabı yorgan battaniye büyük boy çöp torbası olabilir poşetleyip havasını alıp en az bir hafta bekletmek evi makinaya aldıktan sonra makina torbasını evden uzak bir yere atmak evdeki herkezin aynı anda tedavi olması ve kişisel bakımına önem göstermesi, bunların tamamı bir bütün ve bir ay kadar süreyle devam etmek inşallah faydalı olur

Unknown dedi ki...

Mersin yazmışım oda metrin olacak,bir alt satırda,tek başına cocuk yazmışım oda çözüm olacak ,otamatik klavye problemi diyelim şimdiden geçmiş olsun

Ankaralı dedi ki...

Uyuz ilk belitileri neler oluyor kaşıntı ve döküntülü sivilce gibi mi babamda uyuz var aynı evde yaşamıyoruz ama gelip gidiyoruz bu şekilde bulaşma olur mu dikkat edebildiğimiz kadar dikkat bize geçer mi

nzn dedi ki...

ARKADAŞLAR WİLKİNSON POMAD DİYE BİR KREM VAR BİZDE AİLECEK NERDEYSE 3 AYDIR BU MİKROPLA UĞRAŞIYORUZ KÜKÜRT GERÇEKTEN İYİ GELİYOR SANIRIM BU SÖYLEDİĞİM KREMİN ANA MADDESİ KÜKÜRT KREMİ 3 GECE ÜST ÜSTE BOYNUNUZ AŞŞAĞIYA KADAR HERYERİNİZE YEDİREREK SÜRÜN 4. AKŞAM BANYO YAPIN BEN BUGÜN 4. AKŞAMDAYIM BU AKŞAM BANYO YAPACAĞIM YARALARIMIN OLDUĞU YERLER SÜRDÜĞÜMDEN BERİ KAŞINMIYOR FAKAT 3 GÜNDÜR KREMLİ BİR ŞEKİLDE BANYO YAPMADAN DURDUĞUM İÇİN NORMAL BİR ŞEKİLDE KAŞIYORUM BANYO YAPTIKTAN SONRA METRİN LOSYONU BÜTÜN VÜCUDUNUZA SÜRÜP ERTESİ SABAH YIKAYIN TEDAVİSİ BU ŞEKİLDEYMİŞ FAKAT SADECE METRİN KREMLE TEDAVİ OLMAYA ÇALIŞMAYIN BEN DENEDİM HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR BİRDE KREM İĞRENÇ KOKUYOR FAKAT ERTESİ GÜN BU ŞEKİLDE NASIL DIŞARI ÇIKICAM DİYE KORKMAYIN ÇÜNKÜ SABAH KALKTIĞINIZ KREM VÜCUNUZDA İNSANLARIN DIŞARIDAN ALACAĞI BİR ŞEKİLDE KOKMUYOR BAKALIM İNŞALLAH İŞE YARAR

Unknown dedi ki...

Beyaz sirke yada elma sirkesi sürün araştırın ben yaptım iyi geldi

Unknown dedi ki...

Beyaz sirkeyi nasıl kullandınız anlatırmısınız

Unknown dedi ki...

Bana yardım eder misiniz 2 aydır zor durumdayım

Unknown dedi ki...

Polis Haber

Yorum Gönder